פטור משירות צבאי

האם עורך דין יכול להוציא "פטור משירות צבאי"?

אנשים רבים מעוניינים בפטור משירות צבאי ופונים לעורכי דין בבקשה כי יפעלו להוציא עבורם או עבור אדם קרוב אליהם פטור משירות צבאי, אותם אנשים הם לעיתים מלש"בים (מיועדים לשירות ביטחון – צעירים לפני גיוס), לעיתים חיילים בשירות סדיר (שכבר נמצאים במהלך שירותם הצבאי) ולעיתים בני משפחה או חברים שפונים עבור אדם אחר.

חשוב לציין באופן חד וחלק – עורך דין אינו יכול להוציא פטור בעצמו! עורך דין לא יכול ולא רשאי לתת לאדם "פטור" או למסור לו שאינו חייב בשירות צבאי!

 

כיצד עורך דין יכול לעזור לי להשיג "פטור מצבא"?

עורך דין הבקיא בהוראות החוק ובפקודות הצבא יודע מה הם הקריטריונים לפיהם צה"ל קובע מעת לעת על איזה סוגי אוכלוסיות הוא  מוותר לעניין גיוסן לצה"ל. עורך דין יכול לדעת לפי נתוני המבקש (חייל או מלש"ב) אם אותו אדם זכאי לפטור לפי נתוניו או מה על אותו אדם לעשות על מנת להפוך לכזה הזכאי לפטור.

עו"ד עידן דביר: "צעירים רבים המגיעים למשרדי לא מכירים את זכויותיהם – הם אינם יודעים שבמידה ויאספו אישורים אודות מצבם הם יהיו זכאים לפנות לרשויות הצבא ולבקש פטור משירות ביטחון"

 

האם פטור יכול להפריע לי בהמשך חיי ב"אזרחות"?

במצב כיום, בשוק העבודה במדינת ישראל לוקחים חלק עובדים רבים שלא ביצעו שירות צבאי (לרבות אוכלוסיות מיוחדות כגון ערבים, נשים שקיבלו פטור מטעמי דת והווי משפחתי, אנשים שנמצאו לא כשירים מבחינה רפואית לשירות וכיוצא באלה). הם אינם מופלים לרעה ממי שביצעו שירות צבאי ולמעשה תעודת שחרור משירות צבאי איננה נדרשת במרבית מקומות העבודה, לכן קבלת פטור איננה "פוגעת" או "מפריעה". כמובן שלגבי עבודות בתחום הביטחון מבקשים אישור על שירות צבאי מלא ולמעשה מבקשים על פי רוב גם הסמכה כרובאי מסוים (למשל רובאי 05 ומעלה – הסמכה המיועדת ללוחמים).

 

מסמך דוגמא לפטור שניתן טרם שירות צבאי

לקוחות מספרים על
עורך דין עידן דביר
צריכים עזרה מול הצבא?
השאירו פרטים ואצור איתכם קשר בהקדם

מאמרים נוספים

צריכים עזרה מול הצבא?
השאירו פרטים ואצור איתכם קשר בהקדם
דילוג לתוכן