עריקים ועריקי חו"ל יוכלו לחזור לארץ ללא מעצר בכניסה לישראל !

אז בפעם השנייה השנה, לאחר "חלון הזדמנויות" קודם שחל במקביל לחג הפסח ויום העצמאות, מאפשרים שלטונות צה"ל לעריקים ומשתמטים השוהים בחו"ל להגיע לארץ החל מיום 9/9/2018 ובתנאי שיצאו מן הארץ עד לסוף חודש אוקטובר 2018.
 
לפי פרסומי צה"ל – חלון זה ניתן במסגרת חגיגות ה-70 למדינת ישראל ולאחר שבפעם הקודמת הגיעו לארץ מספר רב של מבקרים שחלקם פגשו את בני משפחותיהם וזכו לבקר בארץ לאחר תקופות ממושכות בהן נמנעו מלהגיע ארצה מחשש למעצרם.
 
לרגל שנת ה-70 למדינת ישראל הוחלט, לפנים משורת הדין, לאפשר לאזרחים ישראלים השוהים בחו״ל אשר לא הסדירו את מעמדם מול צה״ל (שוהים בחו״ל שלא ברשות, משתמטים ועריקים בחו״ל), להיכנס לתקופה קצרה לישראל בתקופת החגים, מבלי להיעצר ומבלי לעמוד לדין.
 
ההסדר יחול על מי שייכנס לישראל מהיום (ראשון, 9 בספטמבר 2018), בתנאי שיעזוב את ישראל עד ליום רביעי, ה-31 באוקטובר 2018. במהלך תקופת השהייה בישראל ניתן יהיה לפעול להסדרת המעמד מול צה״ל.
 
הזדמנות דומה ניתנה לרגל יום העצמאות ה-70, ובעקבות זאת, עשרות אזרחים הסדירו את מעמדם מול צה״ל, וחלקם אף שולבו בשירות צבאי.
 
בנוסף הוחלט, לפנים משורת הדין, לאפשר לעריקים משירות מילואים הזדמנות חד פעמית להסדיר את מעמדם ולחזור לשירות תקין. חייל שיתייצב ביחידתו או בבסיס משטרה צבאית מהיום (ראשון) עד ליום רביעי (31.10.2018), יטופל משמעתית ולא יינקטו נגדו הליכים פליליים. הסדר זה לא יחול על עריקים מצו מילואים שהוצא בשעת חירום (״צו 8״).
מוזמנים לשמוע ראיון עם עורך דין עידן דביר – רדיו רקע של תאגיד השידור כאן – תרגום לשפה הרוסית (שודר ביום 14/09/2018)
לקוחות מספרים על
עורך דין עידן דביר
צריכים עזרה מול הצבא?
השאירו פרטים ואצור איתכם קשר בהקדם

מאמרים נוספים

צריכים עזרה מול הצבא?
השאירו פרטים ואצור איתכם קשר בהקדם
דילוג לתוכן